Miranda XMOD – korba uniwersalna

 

miranda xmod

Mój znajomy niedawno udostępnił na Facebooku artykuł z Bikerumor na jej temat i od razu przykuła moją uwagę. W obecnych czasach każdy producent robi wszystko o jak najwęższym spektrum zastosowań. Konkretny model ma ściśle określone zastosowanie i na przykład w ramach osprzętu szosowego mamy kilka wariantów jednej grupy osprzętowej o przeznaczeniu do różnych typów rowerów szosowych. W miarę uniwersalne rozwiązania spotyka się właściwie tylko w nieco archaicznych najniższych grupach i w rowerach z segmentu najbardziej ekonomicznego. Tylko tam mamy do czynienia z tym, że tę samą przerzutkę, korbę czy kasetę (a raczej wolnobieg) spotkamy w marketowym góralu, rowerze dziecięcym i marketowej pseudo-szosie.

Nie dziwi więc, że na pomysł zrobienia korby uniwersalnej wpadła właśnie Miranda –  marka kojarząca się głównie z niedrogimi rowerami, wydawać by się mogło, że konkurująca na rynku co najwyżej z Prowheelem.

Jak korba może być uniwersalna?

Otóż może, tylko musi być w pełni rozbieralna i na tym polega cały fenomen XMODA. Ramiona korby są niezależne i dostępne w 10 różnych wariantach, do nich dobiera się w zależności od rodzaju roweru korpus („Spider”), na który potem będziemy montować blaty i na końcu zębatki oraz suport.
Dzięki temu możemy skomponować własną idealną korbę, ale też w razie awarii nie musimy wymieniać całości, tylko jeden element. Kiedy zapragniemy zmienić ilość biegów w rowerze, też nie ma problemu, bo wybieramy po prostu odpowiedni „Spider” 1-, 2- lub 3-biegowy. Dobre rozwiązanie dla małych serwisów.

miranda xmod

Moim zdaniem rozwiązanie, które zaproponowała Miranda jest w pewien sposób genialne. Raczej nie stanie się ulubionym produktem zawodowców i zaawansowanych amatorów, ale już dla kuriera rowerowego może być bardzo praktyczne. Może też okazać się świetnym rozwiązaniem dla małych serwisów rowerowych, bo łatwiej mieć w sklepie pełny zestaw ramion korb, do których dobierzemy pod konkretny rower zębatki, wkład suportu, korpusy do mocowania blatów, niż mieć pół zaplecza zapchane pudłami pełnymi różnych kompletnych korb we wszelkich wariantach i z różnych półek cenowych.

miranda xmod
Dodatkowo Miranda XMOD jest w pełni produkowana w Portugalii, a jakość poszczególnych zestawów została sprawdzona przez profesjonalnych kolarzy z różnych dziedzin, jak DH, enduro i szosowe teamy. Ceny nie są niestety jeszcze znane. W sklepach XMOD pojawi się w połowie lata 2017.

Więcej informacji znajdziecie pod tym linkiem: https://www.bikerumor.com/2017/03/08/miranda-xmod-crankset-morphs-road-mountain-cyclocross-back/.

Połącz się z Facebook