Czasowy FatBike Trek TTX Equinox

FatBike Trek TTX Equinox

Co zrobić, kiedy przypadkiem połamiesz swoją czasową super maszynę do ścigania? Może połączyć ją z ukochanym fatbikiem?

Narodziny Kwazimodo

Tak postanowił uczynić Rob McKillip, kiedy połamał ramę podczas rozgrzewek do mistrzostw czasowych Stanu Iowa. Nie poddał się wtedy, tylko wskoczył na swój drugi rower, który przywiózł ze sobą na treningi – swojego fatty’ego. Ramę po połamanym Equinoxie odwiesił na jakiś czas w zapomnienie na hak. Przypomniał sobie o niej jednak, kiedy zauważył rosnącą popularność karbonowych fat bike’ów. Dostępne modele nie wzbudzały jednak jego zachwytu. Postanowił więc wdrożyć w życie swój szalony pomysł, który od jakiegoś czasu chodził mu po głowie.
Rozpoczął rozmowy z Drew Willsonem z Cyclocarbon, który był znany z naprawiania ram. Miał też na swoim koncie przeróbkę Cannondale’a Flash Carbon (MTB/XC) na fatbike’a. Panowie szybko się dogadali i tak powstało trochę brzydkie, lecz urocze kaczątko Fat Trek Equinox.

FatBike Trek TTX Equinox

Projekt i budowa

Jak patrzy się na zdjęcia gotowego roweru, odnosi się wrażenie, że konstrukcja wymagała wielogodzinnego projektowania. Nie jest to jednak do końca prawdą. Jak twierdzi Wilson,  cały projekt znajdował się w jego głowie. Nie było żadnych szkiców, a ramę ukształtował samodzielnie, modyfikując projekt w miarę potrzeb. Wilson starał się zachować możliwie najwięcej z oryginalnego wyglądu Equinoxa. Poszerzył tylne widełki, dostosował linię łańcucha. Nie udało się jednak dostosować oryginalnego widelca. Ostatecznie zamontował widelec Carver do rowerów typu fat bike i pomalował go na kolor ramy.

FatBike Trek TTX Equinox

Aktualnie rower napędza jednorzędowy mechanizm korbowy 44T oraz kasetą 11-rzędową 10-42T. Karbonowe koła zostały specjalnie spreparowane w taki sposób, by przypomniały Zipp 900 disc. W obydwu kołach zamontowano hamulce tarczowe. Na nich osadzono opony Surly Black Floyd o szerokości 3,8”. Kierownica i mostek pozostały oryginalne, z manetką Sram R2C bar-end i klamkami hamulcowymi Bontrager XX-lite aero. Wkład suportu został zmieniony na tytanowy produkcji Paragon Machine Works 100mm, a mechanizm korbowy na Sram XX1.

Rower waży ponad 13 kg, ale Rob McKillip jest nim zachwycony i używa go zarówno w wyścigach czasowych, jak do jazdy rekreacyjnej. W przyszłości rozważa możliwość zmiany napędu na Di2.

FatBike Trek TTX Equinox

FatBike Trek TTX Equinox

 

Zdjęcia wykorzystane w artykule są własnością Drew Willsona z Cyclocarbon: (https://www.facebook.com/cyclocarbon/)

Więcej informacji na temat roweru znajdziecie tutaj:

https://www.bikerumor.com/2017/01/23/tt-bike-fat-bike-baby-fat-trek-equinox-born/

http://www.cyclist.co.uk/news/2176/the-fat-trek-equinox-this-is-what-happens-when-you-cross-a-time-trial-bike-with-a-fat-bike

Połącz się z Facebook