Onderwaterfiets XL – pierwszy i jedyny taki tandem w Polsce

tandem
Kilka tygodni temu przyszedł do mnie przemiły klient anglojęzyczny z nietypową sprawą. Wymarzył sobie, by posiadać w Polsce tandem podobny do tego, na którym jeździł z dziećmi za granicą. Mężczyzna posiada dwójkę dość małych dzieci (3 i 5 lat) i chciałby móc jeździć z nimi w długie trasy. Najlepszym rozwiązaniem jego zdaniem jest specjalny tandem dla rodzica i dwójki maluchów.

Klient sam nawiązał kontakt mailowy z Ronaldem Onderwater z Holandii i wspólnie ustalili jaki pojazd dokładnie chce. Problemem był jedynie fakt, że Ronald nigdy nie wysyłał żadnego ze swoich rowerów do Polski i nie miał tu żadnej dystrybucji. Poprosił więc, by klient znalazł jakiś sklep, który zgodzi się pośredniczyć w sprzedaży, czyli przyjmie tandem i fakturę na niego, przygotuje go do jazdy i będzie potem się klientem posprzedażowo opiekował. Klient wybrał nas, a my zgodziliśmy się bez zastanowienia. W końcu nigdy czegoś takiego nie widzieliśmy, nie jeździliśmy na takim.

tandem

Co w nim właściwie wyjątkowego?

W tandemie Onderwaterfiets XL, bo tak dokładnie nazywa się model, który do nas trafił, rodzic siedzi z tyłu, a sterowanie poprowadzone jest wałem od jego kierownicy do przedniego koła. Ma trzy korby, połączone jednym, bardzo długim łańcuchem. Podczas jazdy, każde z dzieci może niezależnie decydować czy chce pedałować, czy odpoczywa, dzięki specjalnemu wolnobiegowi. Rower jest też wyposażony w piastę wielobiegową NuVinci. Jeżeli ktoś nie wie, co to takiego, to w skrócie jest to przekładnia, w której ilość biegów jest nieograniczona. Jest spory zakres twardości od biegu bardzo miękkiego, po bardzo twardy, ale zmiana przebiega płynnie. Więcej informacji o niej znajdziecie pod linkiem: http://www.nuvinci.info/.


Podstawowa wersja tandemu jest wyposażona w hamulce rolkowe, ale opcjonalnie można też dostać hamulce szczękowe hydrauliczne Magura. Tandem waży ok 50 kg, ale podczas jazdy nie jest to odczuwalne. Najfajniejsza w nim jest jednak bardzo duża możliwość adaptacji stanowisk dzieci do wzrostu. Kierownice i siodełka można przy pomocy narzędzi do siebie przysuwać i dosuwać, a dzięki długim wspornikom nawet trzy osoby dorosłe dały radę w miarę komfortowo się nim poruszać. Ważne jest tylko, żeby użytkownicy ustawiali się według wzrostu, bo wtedy nikt nikomu nie zasłania.

Wrażenia z naszych jazd próbnych były niesamowite. Pierwsza osoba podczas skrętu ma wrażenie jak na kolejce górskiej, koło skręca, rower idzie szerokim łukiem, a Tobie pozostaje zaufać kierującemu, bo wpływu na ten skręt nie masz.

tandem

Inne tandemy Ronalda

Ronald założył swoją firmę z pasji do tworzenia. Zaczął skręcać pierwszego potwora z myślą o sobie i swojej rodzinie, potem tworzył ich więcej, z początku wątpiąc, by dużo osób chciało je kupić ze względu na gabaryty i cenę. Okazało się jednak, że popyt rośnie, rowery zaczęły rozchodzić się po świecie.
Aktualnie Ronald ma dystrybutorów w kilku krajach. W stałej ofercie znajdują się cztery podstawowe modele:

– Onderwaterfiets – tandem dla rodzica z jednym dzieckiem

tandem– Onderwaterfiets XL – „tandem” dla rodzica i dwójki dzieci

– Onderwatertandem – pancerny tandem robiony z myślą o wypożyczalniach rowerów dla dwóch osób dorosłych

tandem– Onderwatertandem Lang – wersja przedłużona tandemu dla dorosłych, gdzie osoba z przodu nie siedzi bezpośrednio nad kierownicą pasażera.

Każdy klient ma prawo sam wybrać kolor tandemu i rodzaj hamulców. Tandemy dla dorosłych wyposażono w łańcuchy ze stali nierdzewnej o przedłużonej żywotności. Każdy tandem Ronalda ma też w standardzie blokadę na koło, podwójną podpórkę, dynamo i oświetlenie.

Ceny wahają się od ok. € 1500 do prawie € 2500. Transport do Polski to kolejne € 150.

Więcej informacji (niestety tylko po niderlandzku): www.onderwaterfiets.nl

tandem

tandem


 

Połącz się z Facebook