#WyzwanieSkandia – dieta

Zaczynamy nasz nowy cykl „Przygotuj się do sezonu w 30-dni z Bartoszem Huzarskim”. Codziennie na fanpage’u https://www.facebook.com/2kolka/  będziemy prezentować nowe porady od trenera. Zapraszamy do lektury i zadawania własnych pytań oraz prawdziwej rywalizacji na Endomondo!

W tym tygodniu spalamy kalorie. Dołączcie do rywalizacji >>> http://bit.ly/WyzwanieSkandia1

 

Co należy wziąć pod uwagę, planując dietę dla osoby aktywnie trenującej kolarstwo? Czy dieta jest w ogóle ważna czy też mogę jeść, co chcę? W końcu i tak na rowerze spalę węgle jak komin 😉

[Bartosz Huzarski]: Dieta osoby uprawiającej sport jest bardzo ważna. Jedno z moich powiedzonek brzmi: „moje jedzenie to moje paliwo” i jest w tym bardzo dużo prawdy. Jakość i ilość pożywienia, którą dostarczymy do naszego organizmu, zostanie przekształcona w odpowiednią energię, która później zasili nasze mięśnie podczas wyścigu lub treningu. W diecie najważniejsze jest odpowiednie zbilansowanie trzech najistotniejszych składników tj.: białka, węglowodanów i tłuszczów, w zależności od naszych planów sportowych. Nie mówię nawet jak ważna jest dieta i odpowiednia liczba spożywanych kalorii, gdy na tapecie znajduje się temat zbijania wagi. Teoretycznie, podczas aktywnego stylu życia spalamy dużo kalorii, ale również pokusa podjadania jest zwiększona. Mówiąc najprościej: aby stracić na wadze nasz bilans kaloryczny musi wyjść ujemny.

SKANDIA_wyzwanie_01

 

 

Połącz się z Facebook