Z rowerem na wakacje. Sposoby transportowania roweru.

bagaznik-rowerowy_22344309

Na wakacje wyjeżdżamy zawsze spontanicznie. Na planowanie podróży mam przeważnie tydzień-dwa. Dowiaduję się od szefa, że damy radę pourlopować i mogę zaklepać jeden z czterech terminów. Nie ma zapisów na początku roku, nie ma możliwości przygotowania się finansowego, ani planowania. Po prostu szybko bukuję jakieś lokum, pakujemy się i jedziemy.

Między innymi z tego powodu nie zainwestowaliśmy jeszcze w żaden sprytny system do transportu roweru. Składamy siedzenia w Maździe, wkładamy bagaże, na nie jeden rower, przekładamy półką i na to idzie drugi rower. Oba w całości, bez zdejmowania kół, tylko kierownice im skręcamy i siup do samochodu.

Dotychczas ten system mi bardzo odpowiadał, bo był szybki i rower po wyjęciu od razu nadawał się do jazdy. Jednak sytuacja nieco się zmieniła, kiedy kupiłam upragniony, nowy rower. Wczoraj podczas pierwszego transportu, mój ukochany karbon doznał pierwszych obrażeń. Wiedziałam, że to kiedyś nastąpi, ale nie chciałam, by nastąpiło tak szybko i tak bardzo.

Trzeba zatem kupić jakiś bagażnik, albo opracować inny system pakowania rowerów do bagażnika. Postanowiliśmy, że w drodze powrotnej spróbujemy wyjąć koła i postawić rowery pionowo i oddzielić bagażami. Nie wiemy jeszcze tylko, czy wejdą… Jak się nie uda, to bagażnik będzie jedynym rozwiązaniem.

Obecnie na rynku dostępne są cztery typy bagażników na rower:

1.Bagażniki na dach. Są najtańszym i nadal chyba najbardziej popularnym rozwiązaniem. Ceny samego uchwytu na rower wahają się pomiędzy 50zł-500zł, trzeba jednak mieć jeszcze reling dachowy, który kosztuje 55zł – 300zł. Minusem tego rozwiązania jest ciężki montaż rowerów, podniesienie wysokości roweru, co uniemożliwia wjeżdżanie do parkingów podziemnych i zwiększa wrażliwość samochodu na boczny wiatr. Obecnie na rynku pojawił się również bagażnik dachowy SeaSucker, który mocowany jest na przyssawki. Wydaje się bardzo fajnym rozwiązaniem, bo nie wymaga ingerencji w dach samochodu, ale wymaga zdjęcia przedniego koła i uchwyt na eden rower kosztuje pomiędzy 1500zł a 2150zł
2. Bagażniki na hak. Wymagają posiadania haka (500-200zł). Umożliwiają łatwy montaż nawet trzech rowerów i nie wpływają negatywnie na prowadzenie pojazdu. Ich minusem jest natomiast utrudniony dostęp do bagażnika. Cena samego bagażnika to od 90zł do 3270zł.
3. Bagażniki na tylną szybę. Zalety i wady są bardzo podobne, jak przy bagażnikach na hak. Ceny wahają się pomiędzy 110zł – 1920zł. Dodatkowym minusem jest ograniczenie widoczności w tylne szybie.
4. Bagażniki na koło zapasowe. Zalety i wady jednakowe, jak w dwóch poprzednich typach. Przeznaczone są do wybranych modeli samochodów terenowych z kołem zapasowym przymocowanym do klapy. Cena takiego rozwiązania to 245zł – 1850zł.
Dla nas niestety czwarte i trzecie rozwiązania odpadają, więc rozważamy bagażnik na hak lub na dach. Poradźcie, które rozwiązanie wybrać. Podzielcie się, jakie są inne ukryte wady różnych rozwiązań, jakie firmy warto rozważyć.
Pozdrowienia z pięknej, słonecznej Iławy.

Zdjęcie źródło: http://superauto24.se.pl/porady/przewozenie-roweru-samochodem-jakie-sa-sposoby-jak-zrobic-bezpiecznie_405404.html

Połącz się z Facebook